Bourbon B.M.W.

Bourbon B.M.W.
Det finns andelar kvar att köpa! (Klicka på bilden så länkas du till min stamtavla m.m.)

torsdag 26 september 2013

Önskat resultat så långt...

Nu har två dagar passerat sedan jag blev kastrerad. Allt är frid och fröjd och enligt Inge N "Sotarn" Karlsson blev jag valack per omgående, d v s mitt beteende ändrades mer eller mindre på en gång. Jag är lugnare och mer lätthanterlig än tidigare. Jag var förvisso relativt lätt att handskas med även tidigare. T ex behövde de inte söva mig under operationen. Jag fick rejält med lugnande medel och lokalbedövning i stället. Än så länge har inga komplikationer tillstött. Febern har lyst med sin frånvaro och jag har goda förhoppningar om att den uteblir helt och hållet. Vädret har varit på min sida och den kyliga luften håller flugorna borta som annars hade sökt sig till operationsområdet med eventuell infektion som följd. Jag har skrittat och motionstravat så sent som idag och det känns riktigt bra att ha kommit igång snabbt med träningen i stället för att stå och stelna till.
På måndag lämnar jag Kalmartravet för att flytta hem till min tränare, Niklas. Där finns fler och bättre träningsmöjligheter och jag kommer få tyngre träning än tidigare. Muskler ska byggas och flåset förbättras. De lite snabbare jobben kommer fortsatt äga rum på Kalmartravet så det lär bli en del flackande med hästtransporten fram och tillbaka.
Jag hoppas ni får en trevlig helg och att ni har turen och glädjen att besöka såväl Kriterieauktionen som Solvalla. Ta hand om er så återkommer jag så snart jag har något nytt att förtälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar