Bourbon B.M.W.

Bourbon B.M.W.
Det finns andelar kvar att köpa! (Klicka på bilden så länkas du till min stamtavla m.m.)

måndag 16 september 2013

   Mitt första inlägg på bloggen skrivs efter mitt klanderfria uppträdande i fredagens Premielopp på Kalmartravet. Jag lufsade 1.30.3 utvändigt om ledaren och att påstå jag var trött när mållinjen passerades vore att överdriva rejält. Min tränare, Niklas och hans förlängda arm, Inge tycker jag bromsar mig själv i loppen och det skulle bero på att jag är för "hingstig". Risken är därför stor att jag redan under denna vecka, ofrivilligt kommer förvägras att hålla mitt uppskattade "klockspel" vid liv. Va´lack jag blir, bara av tanken på det! Men deras erfarenhet och kunskap, om mig som häst gör ändå att jag finner mig i deras beslut. Jag kommer kunna springa mycket fortare och träna betydligt bättre när väl kulorna är borta. Fråga mig inte varför, det tydligen bara är så.
   I fredags förärades jag med besök av några som påstår sig äga varsin liten del av mig. Två av de så kallade "delägarna" dök upp på stallbacken och gjorde sitt bästa för att visa att de bryr sig om mig. De fick klappa mig lite och göra mig blank och fin inför loppet. Jag varken bet, nafsade eller sparkade dom. De såg dock aningen spaka ut bara jag ristade med huvudet lite grann.
   Till vardags står jag i min box på Kalmartravet. Inge N "Sotarn" Karlsson kommer dock varje morgon och släpper ut mig i den intilliggande hagen. Ibland får jag en sulky fastspänd bakom mig med en liten hjälmförsedd kusk sittandes däri. Det är såväl rundbane- som rakbanejobb att vänta. Oftast är det "Sotarn" som sköter tömföringen men även Niklas tar mod till sig emellanåt och tar mig på en runda.
   Nästa steg för mig som blivande tävlingshäst är träning, träning och ännu mera träning. Efter det stundar kvallopp. Mest troligt, enligt "chiefen", går inte det av stapeln förrän i februari månad. Jag skulle säkert klara av det redan innan årsskiftet men det är klart, att lite mer muskler och bättre kondis inte kan skada. Jag växer fortfarande och då kan det vara bra att ta det lite försiktigt. Jag är redan stor och ståtlig men lite större ska jag nog bli.
Nedan följer lite bilder från i våras samt från i fredags, även YouTube-länken som visar Premieloppet. Jag startar med nr 2 och springer hela loppet i den s.k. dödspositionen. Kopiera länken och klistra in den i webbläsarens adressfönster så ska det fungera. Mejla gärna fler bilder till tegis73@gmail.com om ni besöker mig.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z0Lht-gClQk





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar